Beş Hanedanlığın ve İki Song Hanedanlığının Çiçek ve Kuş Resimleri | bir ney Ana içeriğe atla

Beş Hanedanlığın ve İki Song Hanedanlığının Çiçek ve Kuş Resimleri




Kapak

İçindekiler

书名页

版权页

Önsöz

目录

Beş Hanedanlığın ve İki Song Hanedanlığının Çiçek ve Kuş Resimleri

Dan Feng You Lu Tu (Kırmızı Akçaağaçlar ve Ağlayan Geyik)

Sui Zhao Tu (Yeni Yılın İlk Günü)

Shan Zhe Ji Que Tu (Keklikler, Diken çalıları ve Serçeler)

Jia He Cao Chong Tu (İyi Çeltik Mahsulleri, Yabani Otlar ve Böcekler)

Mu Xue Han Qin Tu (Akşam Kar ve Kış Kuşu)

Mo Zhu Tu (Mürekkeplenmiş Bambu)

Zi Mu Ji Tu (Anne Tavuk ve Civcivleri)

Wu Se Ying Wu Tu (Renkli Papağan)

La Mei Shan Qin Tu (Kış Tatlısı ve Göğüsler)

La Mei Shan Qin Tu (Kış Tatlısı ve Göğüsler)

Zhu Que Tu (Bambu Korusundaki Serçeler)

Pi Pa Kong Que (Yenidünya ve Tavus Kuşu)

Han Que Tu (Kış Serçeleri)

Fu Gui Hua Li Tu (Şakayık ve Kedi)

Cui Zhu Ling Mao Tu (Yeşil Bambular ve Kuşlar)

Xue Lu Shuang Yan (Karla Kaplı Sazlıklarda İki Yaban Kazı)

Xue Shu Han Qin Tu (Karla Kaplı Bir Ağaca Tüneyen Kış Kuşu)

Yang Liu Ru Que Tu (Söğüt Dalındaki Genç Serçeler)

Ping Po Shan Niao Tu (Elma Dalındaki Baştankara)

Li Zhi Bo Zhao Tu (Örgüler)

Ji Xiang Duo Zi Tu (Uğurluluk ve Doğurganlık)

Yu Lan Lou Qin Tu Tuan Shan (Manolya ve Kuş Yelpazesi Resmi)

Hai Tang Tu (Çiçekli Yengeç-elma)

Yuan Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri

Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)

Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)

Lu Yan (Sazlıklardaki Yaban Kazları)

Ku He Xi Chi (Solmuş Lotus ve Su Kuşları)

Qiu Ye Shuang Qin Tu (Sonbahar Yaprakları ve İki Kuş)

Jiu Que Xian Chun Tu (Baharın Gelişini Müjdeleyen Bir Kaplumbağa Güvercin)

Jia Shang Ying Tu (Stanttaki Şahin)

Yu Zao Tu (Balık ve Yosun)

Ku Mu Zhu Shi Tu (Solmuş Ağaçlar, Bambular ve Kayalar)

Mo Mei Tu (Mürekkeplenmiş Erik Çiçekleri)

Zhu Shi Ji Qin Tu (Bambular, Kayalar ve Toplanan Kuşlar)

Zhu Shi Tu (Bambular ve Kayalar)

Tao Zhu Yuan Yang Tu (Şeftali Ağaçları, Bambular ve Mandarin Ördekler)

Ming Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri

San You Bai Qin Tu('Üç Arkadaş' ve 100 Kuş)

Chun Hua San Xi (Bahar Çiçeği ve Üç Saksağan)

Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)

Li Shi Cong Hui Tu (Sametlerdeki Dik Kayalar ve Çiçekler)

Shu Cai (Sebze)

Jiu Sheng Huan Yu (Yağmuru Çağıran Kaplumbağa Güvercini)

Shui Xian La Mei (Nergisler ve Kış Tatlısı)

Lan Zhu Tu (Orkide ve Bambu)

Hua Hui Cao Chong Tu (Çiçekler, Bitkiler ve Böcekler)

She Se Hua Hui (Renkli Çiçekler)

Qiu Lu Fu Rong (Sonbahar Ak Balıkçılları ve Hibiscus)

Song Niao Tu (Çam ve Kuşlar)

Xian He (Turna)

Hua Niao Tu (Bir Çiçek ve Kuş Tablosu)

Qing Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri

Hua Hui (Çiçekler)

Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-I)

Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-II)

Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-III)

Ying Su Tu (Haşhaş Çiçekleri)

Ju Hua Tu (Krizantem)

Shao Yao Tu (Otsu Şakayık Çiçekleri)

Yu Mei Ren Hu Die Hua Tu (Mısır Haşhaş ve Saçaklı İris)

Gu Hua Ji Sui Tu (Darı Çiçekleri ve Dikenler)

Jin Chun Tu (Bahar Sülünleri)

Wu Tong Shuang Tu (Anka Ağacı ve Bir Çift Tavşan)

Mu Dan Shuang Shou Tu (Şakayık Çiçekleri ve Bir Çift Cennet Sinekkapan)

Fu Rong Xi Shui Tu (Su Kenarındaki Hibiscus Çiçekleri)

He Hua Tu (Lotus Çiçekleri)

Xie Sheng Shu Guo Tu (Sebzelerin Bir Taslağı)

Xue Jiao Shuang He Tu (Karla Kaplı Muz Ağacı ve Bir Çift Turna)

He Hua Tu (Lotus Çiçekleri)

Yu Tang Fu Gui Tu (Zenginlik ve Onur)

San Ba Tu (Doğum Günü Kutlamaları Sunulur)

Song He Yan Nian (Uzun Ömür İçin Çam Ağacı ve Turnalar)

Hua Hui Tu Ce (Çiçek Albümü-I)

Hua Hui Tu Ce (Çiçek Albümü-II)

Hua Hui Tu (Çiçekler-I)

Hua Hui Tu (Çiçekler-II)

Gui Hua (Tatlı kokulu Osmanthus)

Hua Guo Tu (Çiçekler ve Meyveler-I)

Hua Guo Tu (Çiçekler ve Meyveler-II)

Hua Hui (Çiçekler)

Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)

Ju (Krizantem)

Hua Hui (Çiçekler)

Shu Guo (Sebzeler ve Meyveler)

Qiu Hua Qi Shi Tu (Sonbahar Çiçekleri ve Kaya)

Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-I)

Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-II)

Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-I)

Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-II)

Hua Hui (Çiçekler)

Shu Hua He Bi Tu (Kaligrafi ve Resim Birleşimi-I)

Shu Hua He Bi Tu (Kaligrafi ve Resmin Birleşimi-II)

00001.jpeg

Yayında Kataloglama (CIP) verileri

Geçmiş Hanedanların Çin Çiçek ve Kuş Resimleri: İngilizce/Baş Editör Li Xiangping; Çeviren: Shao Da.—Pekin: Wuzhou Communication Publishing House, 2007.8

Yazar: Liu Fengwen

Resim editörü: Cai Cheng

Sayfa düzeni tasarımı: Ren Quan

Çevirmen: Shao Da

00002.jpeg

Önsöz

Orijinal resimsel Çince karakterleri icat eden Çinli atalar, zaman geçtikçe üç türe ayrılan benzersiz geleneksel Çin resmini de geliştirdiler: çiçek ve kuş, manzara ve figür çizimi.

Çiçek ve kuş resminin tarihi antik çağlara kadar uzanıyor. Pek çok farklı ekolü bünyesinde barındırmış ve çok sayıda başarılı ressam ön plana çıkmıştır. Arkeolojik veriler, Neolitik Çağ'da insanların, Çin'deki çiçek-kuş resminin embriyosu sayılabilecek çömleklerin üzerine çiçek, kuş ve balık çizmek için zaten "fırça" ve doğal pigmentler kullandığını gösteriyor. Shang (MÖ 1600-1046) ve Zhou (MÖ 1046-256) hanedanlarının bronz eşyaları üzerine soyut kuşlar ve hayvanlar kazınmıştı. Arkeologlar ayrıca Savaşan Devletler Dönemi'ne (MÖ 475-221) ait ipek üzerine çizilmiş anka kuşları ve Batı Han'ın ipek ve lake eşyaları üzerinde zhuque (antik astronomide 28 ay konağının yedi güney malikanesine atıfta bulunan anka kuşuna benzer) buldular. Hanedanı (MÖ 206-MS 25). Doğu Han Hanedanlığı (25-220) gibi geç bir dönemde, nispeten olgun çiçek ve kuş resimleri ortaya çıktı.

Tarihi kaynaklara göre Wei Krallığı (220-265), Jin Hanedanlığı (265-420), Kuzey ve Güney Hanedanları (386-589) döneminde bazı ressamlar çiçek ve kuş resminde uzmanlaşmaya başlamışlardır. ve manzara çizimi ile Çin sanatına bağımsız bir tür olarak girdi. Tang Hanedanlığı (618-907), yeni türün olgunluğa ulaştığı bir dönemdi. Teknikleri her geçen gün mükemmelleşen profesyonel ressamlar, çiçek ve kuş çiziminde uzmanlaştı. Hem Beş Hanedanlık (907-960) hem de Yuan Hanedanlığı (1206-1368), çiçek ve kuş resminin daha da geliştiğini gördü; bu resim aslında en parlak dönemine Song Hanedanlığı'nda (960-1279) girdi. Ming (1368-1644) ve Qing (1616-1911) adlı iki hanedan, çok sayıda çiçek ve kuş ustası yetiştirmiş ve bu türün Batı dünyasında tanınmasını sağlamıştır.

Bu ressamlar, duygularını ve doğa anlayışlarını ifade etmek için çiçekler, bitkiler, kuşlar, hayvanlar, sebzeler, meyveler, dağ kayaları ve balıklar dahil çok çeşitli konuları resmettiler. Bu şekilde çiçek ve kuş resmi, geleneksel Çin kültürü ve sanatının mükemmel bir birleşimi olarak değerlendirilebilir.

Kamuoyunun çok iyi bildiği pek çok konunun genel kabul görmüş sonuçları vardır. Örneğin, şakayık zenginlik ve rütbeyi, orkide zarafeti, nilüfer kendini korumayı ve ahlaki bütünlüğü, krizantem kişinin sonraki yıllarında şerefi, erik doğuştan gelen gururu ve demirden kararlılığı, bambu azim ve yılmazlığı, nar doğurganlığı, nar ise doğurganlığı temsil eder. uzun ömürlülük için çam ve turna, aşk için mandalina ördekleri, bolluk için balık vb.

Bu enfes tablolar son derece estetik olup, birçoğu yurt içi ve yurt dışındaki özel koleksiyoncular ve müzeler tarafından saklanmaktadır. Bazıları Çin'in ulusal hazineleri haline geldi.

Çizim tekniği gong-bi (ince, narin fırça çalışması), xie-yi (serbest el fırça çalışması) ve bu ikisinin kombinasyonuna kadar uzanır. Resimler çoğunlukla ipek veya kağıt üzerine yatay sarmal, dikey asılı sarmal, albüm ve yelpaze şeklinde çizilmektedir. Rengin kullanımı açısından beş yöntem vardır: renkli boyama, çizgi çizme, shui-mo boyama (mürekkep ve yıkama), po-mo boyama (splash-mürekkep) ve mo-gu veya "kemiksiz" boyama (mürekkepsiz çizim) ana hatlarıyla ancak mürekkep ve renk yıkamalarıyla elde edilen formlarla). Shui-mo, po-mo ve mo-gu gibi birçok çizim becerisi Çinli ressamlar tarafından farklı bir şekilde yaratıldı ve çiçek ve kuş resmini dünyada benzersiz bir sanat formu haline getirdi.

Çin'in geleneksel çiçek ve kuş resmi ile Batı resminin hem benzerlikleri hem de farklılıkları vardır.

00003.jpeg

Klasik Batı natürmort resmi, bir nesnenin orijinal şeklinin doğru bir şekilde yeniden üretilmesine öncelik verir. Başka bir deyişle, bir ressamın becerisini yargılamak ve estetik anlayışını anlamak için görsel doğruluk duygusu ön koşuldur.

Çinli ressamların eserleri nispeten daha geniş bir konu yelpazesini kapsamaktadır. Yi-jing'in (sanatsal ruh hali) yaratılmasına daha fazla önem verdiler . Bu nedenle biçimsel benzerlikten ziyade ruh benzerliği aradılar ve tablonun bütünlüğünü ve uyumunu ön plana çıkardılar. Sonuç olarak, izleyiciler genellikle bu resimlerden belirli bir çekicilik ve çekicilik hissedebilirler.

  • Beş Hanedanlığın ve İki Song Hanedanlığının Çiçek ve Kuş Resimleri
  • Dan Feng You Lu Tu (Kırmızı Akçaağaçlar ve Ağlayan Geyik)
  • Sui Zhao Tu (Yeni Yılın İlk Günü)
  • Shan Zhe Ji Que Tu (Keklik, Diken ve Serçeler)
  • Jia He Cao Chong Tu (İyi Çeltik Mahsulleri, Yabani Otlar ve Böcekler)
  • Mu Xue Han Qin Tu (Akşam Kar ve Kış Kuşu)
  • Mo Zhu Tu (Mürekkeplenmiş Bambu)
  • Zi Mu Ji Tu (Anne Tavuk ve Civcivleri)
  • Wu Se Ying Wu Tu (Renkli Papağan)
  • La Mei Shan Qin Tu (Kış Tatlısı ve Göğüsler)
  • La Mei Shan Qin Tu (Kış Tatlısı ve Göğüsler)
  • Zhu Que Tu (Bambu Korusundaki Serçeler)
  • Pi Pa Kong Que (Yenidünya ve Tavus Kuşu)
  • Han Que Tu (Kış Serçeleri)
  • Fu Gui Hua Li Tu (Şakayık ve Kedi)
  • Cui Zhu Ling Mao Tu (Yeşil Bambular ve Kuşlar)
  • Xue Lu Shuang Yan (Karla Kaplı Sazlıklarda İki Yaban Kazı)
  • Xue Shu Han Qin Tu (Karla Kaplı Bir Ağaca Tüneyen Kış Kuşu)
  • Yang Liu Ru Que Tu (Söğüt Dalındaki Genç Serçeler)
  • Ping Po Shan Niao Tu (Elma Dalındaki Baştankara)
  • Li Zhi Bo Zhao Tu (Örgüler)
  • Ji Xiang Duo Zi Tu (Uğurluluk ve Doğurganlık)
  • Yu Lan Lou Qin Tu Tuan Shan (Manolya ve Kuş Yelpazesi Resmi)
  • Hai Tang Tu (Çiçekli Yengeç-elma)
  • Yuan Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri
  • Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)
  • Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)
  • Lu Yan (Sazlıklardaki Yaban Kazları)
  • Ku He Xi Chi (Solmuş Lotus ve Su Kuşları)
  • Qiu Ye Shuang Qin Tu (Sonbahar Yaprakları ve İki Kuş)
  • Jiu Que Xian Chun Tu (Baharın Gelişini Müjdeleyen Bir Kaplumbağa Güvercin)
  • Jia Shang Ying Tu (Stanttaki Şahin)
  • Yu Zao Tu (Balık ve Yosun)
  • Ku Mu Zhu Shi Tu (Solmuş Ağaçlar, Bambular ve Kayalar)
  • Mo Mei Tu (Mürekkeplenmiş Erik Çiçekleri)
  • Zhu Shi Ji Qin Tu (Bambular, Kayalar ve Toplanan Kuşlar)
  • Zhu Shi Tu (Bambular ve Kayalar)
  • Tao Zhu Yuan Yang Tu (Şeftali Ağaçları, Bambular ve Mandarin Ördekler)
  • Ming Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri
  • San You Bai Qin Tu('Üç Arkadaş' ve 100 Kuş)
  • Chun Hua San Xi (Bahar Çiçeği ve Üç Saksağan)
  • Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)
  • Li Shi Cong Hui Tu (Sametlerdeki Dik Kayalar ve Çiçekler)
  • Shu Cai (Sebze)
  • Jiu Sheng Huan Yu (Yağmuru Çağıran Kaplumbağa Güvercini)
  • Shui Xian La Mei (Nergisler ve Kış Tatlısı)
  • Lan Zhu Tu (Orkide ve Bambu)
  • Hua Hui Cao Chong Tu (Çiçekler, Bitkiler ve Böcekler)
  • She Se Hua Hui (Renkli Çiçekler)
  • Qiu Lu Fu Rong (Sonbahar Ak Balıkçılları ve Hibiscus)
  • Song Niao Tu (Çam ve Kuşlar)
  • Xian He (Turna)
  • Hua Niao Tu (Bir Çiçek ve Kuş Tablosu)
  • Qing Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri
  • Hua Hui (Çiçekler)
  • Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-I)
  • Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-II)
  • Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-III)
  • Ying Su Tu (Haşhaş Çiçekleri)
  • Ju Hua Tu (Krizantem)
  • Shao Yao Tu (Otsu Şakayık Çiçekleri)
  • Yu Mei Ren Hu Die Hua Tu (Mısır Haşhaş ve Saçaklı İris)
  • Gu Hua Ji Sui Tu (Darı Çiçekleri ve Dikenler)
  • Jin Chun Tu (Bahar Sülünleri)
  • Wu Tong Shuang Tu (Anka Ağacı ve Bir Çift Tavşan)
  • Mu Dan Shuang Shou Tu (Şakayık Çiçekleri ve Bir Çift Cennet Sinekkapan)
  • Fu Rong Xi Shui Tu (Su Kenarındaki Hibiscus Çiçekleri)
  • He Hua Tu (Lotus Çiçekleri)
  • Xie Sheng Shu Guo Tu (Sebzelerin Bir Taslağı)
  • Xue Jiao Shuang He Tu (Karla Kaplı Muz Ağacı ve Bir Çift Turna)
  • He Hua Tu (Lotus Çiçekleri)
  • Yu Tang Fu Gui Tu (Zenginlik ve Onur)
  • San Ba Tu (Doğum Günü Kutlamaları Sunulur)
  • Song He Yan Nian (Uzun Ömür İçin Çam Ağacı ve Turnalar)
  • Hua Hui Tu Ce (Çiçek Albümü-I)
  • Hua Hui Tu Ce (Çiçek Albümü-II)
  • Hua Hui Tu (Çiçekler-I)
  • Hua Hui Tu (Çiçekler-II)
  • Gui Hua (Tatlı kokulu Osmanthus)
  • Hua Guo Tu (Çiçekler ve Meyveler-I)
  • Hua Guo Tu (Çiçekler ve Meyveler-II)
  • Hua Hui (Çiçekler)
  • Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)
  • Ju (Krizantem)
  • Hua Hui (Çiçekler)
  • Shu Guo (Sebzeler ve Meyveler)
  • Qiu Hua Qi Shi Tu (Sonbahar Çiçekleri ve Kaya)
  • Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-I)
  • Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-II)
  • Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-I)
  • Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-II)
  • Hua Hui (Çiçekler)
  • Shu Hua He Bi Tu (Kaligrafi ve Resim Birleşimi-I)
  • Shu Hua He Bi Tu (Kaligrafi ve Resmin Birleşimi-II)

Beş Hanedanlığın ve İki Song Hanedanlığının Çiçek ve Kuş Resimleri

10. yüzyıldan önce yapılmış çok az sayıda çiçek ve kuş resmi günümüze kadar gelmiştir.

Çiçek ve kuş resmi, Beş Hanedanlık döneminde (907-960) çizim tekniğinin giderek mükemmelliğe ulaşmasıyla birlikte büyük bir yenilik ve hızlı gelişme sürecine girmiştir. Bu arada kendine özgü tarz ve özelliklere sahip çeşitli ekoller ortaya çıktı. Biri Huang Quan (903-965), diğeri Xu Xi (937-975) tarafından temsil edildi.

Huang uzun yıllar imparatorluk ressamı olarak hizmet etmişti. İmparatorluk bahçeleri ve saraylarında yetiştirilen ve yetiştirilen egzotik çiçeklerden ve bitkilerden, nadir kuşlardan ve hayvanlardan malzemeler kullanan resimleri, titiz tasvirler ve parlak renklerle karakterize edildi ve Huang jia fu gui (Huang okulunun karakteristik ihtişamı) olarak beğenildi.

Tanınmış bir aileden gelmesine rağmen Xu hiçbir zaman resmi makamlara girmemişti. Aslında ya bahçelerdeki çiçekler, bitkiler, sebzeler, meyveler ve böcekler ya da derelerdeki su kuşları ve balıklar onun fırçasına layıktı. Pastoral zevkle dolu resimleri böylece yeni bir sanatsal anlayış üretti ve tarzına Xu Xi ye yi (Xu Xi'nin alışılmadık, orijinal cazibesi) adı verildi.

Bu iki okulun daha sonraki çağlardaki çiçek ve kuş resimleri üzerinde büyük etkisi olmuştur. Huang Quan'ın çizim tekniği, oğulları Huang Jucai (933-?) ve Huang Jubao (doğum ve ölüm tarihleri bilinmeyen) tarafından miras alındı ve ünlü "Huang Stili" olarak geliştirildi. Xu Xi'nin takipçileri arasında Kuzey Song Hanedanlığı'nın (960-1127) ünlü çiçek ve kuş ressamları olan torunları Xu Chongsi ve Xu Chongju da vardı.

Çin'in çiçek ve kuş resmi, Beş Hanedanlık'ta bir İmparatorluk Sanat Akademisi kurma uygulamasının hâlâ kullanımda olduğu Kuzey ve Güney Song hanedanları döneminde ilk parlak dönemini yaşadı. Beş Hanedanlık öncüllerinin izinden giden Kuzey Song Hanedanlığı ressamları, fırça çalışmaları daha ince ve pürüzsüz hale gelerek eskiz yapmaya daha fazla önem verdiler. İmparator Huizong'un (1082-1135) şampiyonluğu ve katılımı, çiçek ve kuş resminin yaratımını daha da artırdı. Tüm ülkenin sanatçıları imparatorluk sarayında toplandı ve benzeri görülmemiş başarılara imza attı. Zarif, zarif vuruşlara sahip imparatorluk sarayı dekoratif tablosu yavaş yavaş olgunluğa ulaştı; üstelik hem serbest fırça sanatı hem de edebi resim o dönemde ön plana çıkmaya başladı. İlki, nesneleri kısa ve öz, kalın vuruşlarla mürekkeple tasvir ediyor ve Xuan kağıdı (doğu Çin'in Anhui Eyaletinde yapılan yüksek kaliteli pirinç kağıdı) aracılığıyla akan mürekkep efekti yaratıyor ; ikincisi temalı solmuş ağaçlar, bambular, kayalar, orkideler ve erikler edebiyatçıların mizacını ve zevkini ifade ederken, bu imparatorluk ve halk sanatçılarının eserlerinde görülenden çok farklıdır.

Huang Jucai, Huang Jubao, Xu Chongsi ve Xu Chongju gibi Beş Hanedanlık ve Kuzey Song Hanedanlığı döneminde yaşayanların yanı sıra, bu dönemin (iki Song hanedanı) önemli çiçek ve kuş ressamları arasında Zhao Chang, Wu Bing, Ma Lin de vardı. , Wen Tong, İmparator Huizong, Cui Bai, Bian Luan, Li Di, Yang Wujiu, Zhao Mengjian ve Liang Kai. Onların derin etkileri daha sonraki sanatçıların eserlerinde izlenebilir.

00004.jpeg

Dan Feng You Lu Tu (Kırmızı Akçaağaçlar ve Ağlayan Geyik)

00005.jpeg

Ressam bilinmiyor
Beş Hanedan (10. yüzyıl)
İpek üzerine renk
64,6×118,5cm

Sonbahar donunun hemen ardından bir akçaağaç korusunda bir grup geyiği canlı bir şekilde tasvir eden sanatçı, mürekkep akması etkisi yaratmak için önce eskiz yapmadan renkleri doğrudan kullanıyor.

Sui Zhao Tu (Yeni Yılın İlk Günü)

00006.jpeg

Zhao Chang
Kuzey Song Hanedanı
(960-1127)
İpek üzerine renk
103,8×51,2cm

Zhao Chang, Kuzey Song Hanedanlığı'nın ilk dönemlerinde yaşayan bir ressamdır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Zhao, çiçekleri, bitkileri ve böcekleri parlak renklerde çizme konusunda oldukça bilgili. Kendisine "Sketcher Zhao Chang" adını vererek yaşadığı dönemde büyük bir üne kavuştu. Bu onun temsili çalışmasıdır.

Shan Zhe Ji Que Tu (Keklik, Diken ve Serçeler)

00007.jpeg

Huang Jucai
Kuzey Song Hanedanı (960-1127)
İpek üzerine renk
53,6×97cm

Bu sanat eseri Qing Hanedanlığı'nın imparatorluk sarayında saklanıyordu. Dağ kayalarını, dikenli çalıları ve kuşları basit vuruşlarla tasvir eden bu resim, zeka ve mizahla parlıyor.

00008.jpeg

Jia He Cao Chong Tu (İyi Çeltik Mahsulleri, Yabani Otlar ve Böcekler)

00009.jpeg

Wu Bing
SouthernSong Hanedanı (1127-1279)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
58×40cm

Wu Bing, Güney Song Hanedanlığı'nın imparatorluk ressamıdır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Bu eskiz sanatçının üstün yeteneğini sergiliyor.

Mu Xue Han Qin Tu (Akşam Kar ve Kış Kuşu)

00010.jpeg

Ma Lin
Güney Song Hanedanı (1127-1279)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
58×40cm

Ressam Ma Yuan'ın oğlu Ma Lin, Güney Song Hanedanlığı'nın ünlü bir sanatçısıdır. Portre, manzara, çiçek ve kuş çiziminde uzmandır. Bu resimde tasvir edilen kar manzarası, ıssız bir atmosferle doludur.

Mo Zhu Tu (Mürekkeplenmiş Bambu)

00011.jpeg

Wen Tong
Kuzey Song Hanedanı (960-1127)
İpek üzerine mürekkep ve yıkama
104,4×130,1cm

Wen Tong (1018-1079), Kuzey Song Hanedanlığı'nın tanınmış bir çiçek ve kuş ressamıdır. Bambuları mürekkeple boyamada iyidir. Çizim tekniği daha sonraki sanatçılar üzerinde dikkate değer bir etki yarattı.

Zi Mu Ji Tu (Anne Tavuk ve Civcivleri)

00012.jpeg

Ressam bilinmiyor
Song Hanedanı (960-1279)
Kağıt üzerinde renkli
32,8×60,8cm

Bu resim Qing Hanedanlığı'nın imparatorluk sarayında toplanmış bir makaleydi.

Wu Se Ying Wu Tu (Renkli Papağan)

00013.jpeg

Zhao Ji
Kuzey Song Hanedanı (960-1127)
İpek üzerine renk
53,3×125,1cm

Zhao Ji, İmparator Huizong'un (1082-1135) adıdır. Ünlü bir ressam ve hattat, eskiz ve çiçek ve kuş çiziminde iyidir. Eserleri zengin renkler ve enerjik canlılık ile dikkat çekiyor.

La Mei Shan Qin Tu (Kış Tatlısı ve Göğüsler)

00014.jpeg

Zhao Ji
Kuzey Song Hanedanı (960-1127)
İpek üzerine renk
82,8×52,8cm

Resimde, şiddetli kışın çiçek açan, kış tatlısı bir ağacın üzerinde birbirine sokulan birkaç kuş tasvir ediliyor.

La Mei Shan Qin Tu (Kış Tatlısı ve Göğüsler)

00015.jpeg

Zhao Ji
Kuzey Song Hanedanı (960-1127)
Kağıt üzeri renkli
34×223cm

Bir zamanlar Qing Hanedanlığı'nın imparatorluk sarayında saklanan bu sanat eseri, İmparator Huizong'un temsili eseridir.

00016.jpeg

Zhu Que Tu (Bambu Korusundaki Serçeler)

00017.jpeg

Zhu Rui
Kuzey Song Hanedanı (960-1127)
Kağıt üzeri renkli
158×65cm

Kuzey Song Hanedanlığı'nın imparatorluk ressamı Zhu Rui, manzara, çiçek ve kuş çiziminde uzmandır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Bu resim, yoğun bir bambu korusunda cıvıldayan, farklı biçimlerdeki kuşları gösteriyor. İnsan sanki söylediklerini neredeyse duyabiliyormuş gibi hissediyor.

00018.jpeg

Pi Pa Kong Que (Yenidünya ve Tavus Kuşu)

00019.jpeg

Cui Bai
Kuzey Song Hanedanı (960-1127)
İpek üzerine renk
183,1×109,8cm

Kuzey Song Hanedanlığı İmparatorluk Sanat Akademisi'nin bir üyesi olan Cui Bai (1024-1068), karakter çizimi ve çiçek ve kuş çiziminde iyidir. Onun temsili çalışmalarından biri olan bu resim, Song, Ming ve Qing hanedanlarının kraliyet deposunun değerli bir koleksiyonuydu.

00020.jpeg

Han Que Tu (Kış Serçeleri)

00021.jpeg

Cui Bai
Kuzey Song Hanedanı (960-1127)
İpek üzerine renk
25,5×101,4cm

Ayrıca Qing imparatorluk sarayının bir koleksiyonu olan "Pi Pa Kong Que" ile karşılaştırıldığında bu resim melankolik bir atmosfere sahiptir ancak vahşi bir çekicilikle doludur.

00022.jpeg

Fu Gui Hua Li Tu (Şakayık ve Kedi)

00023.jpeg

Ressam bilinmiyor
Song Hanedanı (960-1279)
İpek üzerine renk
140×107.5cm

Ressam benekli bir kediyi ve zenginliği ve rütbeyi temsil eden birkaç şakayıkları canlı, hassas fırça çalışmalarıyla tasvir ediyor.

00024.jpeg

Cui Zhu Ling Mao Tu (Yeşil Bambular ve Kuşlar)

00025.jpeg

Ressam bilinmiyor
Song Hanedanı (960-1279)
İpek üzerine renk
185×109,9cm

Ressam, bambuları, kayaları, sülünleri ve kuşları ince, titiz vuruşlarla grafik ve gerçekçi bir şekilde tasvir ediyor.

Xue Lu Shuang Yan (Karla Kaplı Sazlıklarda İki Yaban Kazı)

00026.jpeg

Ressam bilinmiyor
Song Hanedanı (960-1279)
İpek üzerine renk
174,6×99,5cm

Duygu ve ortamın mutlu bir şekilde harmanlandığı bu sanat eseri, Song Hanedanı ressamlarının eskiz eğitimine değer verme geleneğini yansıtıyor.

Xue Shu Han Qin Tu (Karla Kaplı Bir Ağaca Tüneyen Kış Kuşu)

00027.jpeg

Li Di
Güney Song Hanedanı (1127-1279)
İpek üzerine renk
116,1×53cm

Resimde kasvetli ve soğuk bir kış manzarası sunulmaktadır. Li Di, özellikle kuşların ve hayvanların yer aldığı klasik Çin resimlerinde ustadır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor.

00028.jpeg

Yang Liu Ru Que Tu (Söğüt Dalındaki Genç Serçeler)

00029.jpeg

Ressam bilinmiyor
Song Hanedanı (960-1279)
24,8×24,8cm

Bir söğüt dalındaki birkaç yavruyu canlı bir şekilde tasvir eden bu resim, usta bir elin eseridir.

Ping Po Shan Niao Tu (Elma Dalındaki Baştankara)

00030.jpeg

Ressam bilinmiyor
Song Hanedanı (960-1279)
24,8×24,8cm

Bir elma dalı üzerinde duran baştankarayı tasvir eden bu resim, klasik güzelliğe ve zarif bir tada sahiptir.

Li Zhi Bo Zhao Tu (Örgüler)

00031.jpeg

Ressam bilinmeyen
Song Hanedanı(960-1279)
İpek üzerine renk
40×40cm

Song Hanedanı ressamları doğadan eskiz yapma konusunda iyidirler ve onların mevcut çiçek ve kuş, sebze ve meyve ve figür resimlerinin tümü mükemmel bir beceri sergiler. Birkaç örümcek kuşunu tasvir eden bu resim usta bir elin eseridir.

Ji Xiang Duo Zi Tu (Uğurluluk ve Doğurganlık)

00032.jpeg

Lu Zonggui
Güney Song Hanedanı (1127-1279)
İpek üzerine renk
24×25,8cm

Güney Song Hanedanlığı'ndan Lu Zonggui, çiçekleri, bambuları, kuşları ve hayvanları boyama konusunda yeteneklidir ve özellikle eskizleriyle dikkat çekmektedir. Bu resimdeki nar ve yenidünya meyveleri doğurganlığı simgelemektedir.

Yu Lan Lou Qin Tu Tuan Shan (Manolya ve Kuş Yelpazesi Resmi)

00033.jpeg

Ressam bilinmiyor
Güney Song Hanedanı (1127-1279)
İpek üzerine renk
23,2×24,8cm

İnce, doğru vuruşlarla yapılan bu çizimin kompozisyonu ustaca tasarlanmıştır.

Hai Tang Tu (Çiçekli Yengeç-elma)

00034.jpeg

Lin Chun
Güney Song Hanedanı (1127-1279)
İpek üzerine renk
40×40cm

Ressam Zhao Chang'ın öğrencisi, Qiantang'dan (bugünkü Hangzhou, Zhejiang Eyaleti) Lin Chun, titiz, titiz tarzı ve doğadan eskiz yapma konusundaki iyiliğiyle tanınır. Bu resim muhteşem renklerle çizilmiştir.

Yuan Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri

Beş Hanedanlığın (907-960) ve iki Song hanedanının (960-1279) ardından Yuan Hanedanlığı (1206-1368) çiçek ve kuş resimlerinin yaratılmasında yeni bir gelişme gördü. Zhao Mengfu ve Qian Xuan gibi Song ve Yuan hanedanları boyunca yaşayan bazı etkili ressamlar, "kadimlere dönüş" doktrinini gözlemleyerek, kaligrafi becerisinin resme uygulanmasını ve kişisel zevkin ifade edilmesini savunurken, eski ustaları taklit etmenin önemini vurguladılar. .

Song Hanedanlığı'ndan yükselen edebiyatçı resim sanatı, Yuan Hanedanlığı döneminde önemli başarılara imza attı. Song Hanedanlığı'nın öncülleri gibi, bu zamanın edebiyatçı ressamları da erik, orkide, bambu ve krizantem konularını tercih ediyorlardı ve özellikle solmuş ağaçlar, dağ kayaları, mürekkepli bambular ve mürekkepli eriklerin çiziminde yetenekliydiler. Kişisel duygularını açığa çıkarmak, düşüncelerini ve isteklerini aktarmak için dağları ve ağaçları boyadılar. Fırçalarında biçimsel benzerlikten ziyade ruh benzerliğine öncelik verilmiş ve yüce bir sanatsal ortam yaratmak ortak bir arayış haline gelmişti. Önde gelen ressamlar arasında Ke Jiusi, Ni Zan, Wu Zhen ve Wang Mian'ın yanı sıra Ke Jiusi'nin "Mürekkep Bambuları", Zhao Mengfu'nun "Solmuş Ağaçlar, Bambular ve Kayalar" ve Wang Mian'ın "Mürekkeplenmiş Erikler" gibi çok sayıda eseri yer alıyor. her yerde biliniyordu.

gong-bi'yi (ince, hassas fırça işi) xie-yi (serbest fırça işi), shui-mo (mürekkep ve yıkama) ile bai-miao (çizgi ) birleştirerek çeşitli çizim becerilerini aynı anda kullandılar. çizim) ve po-mo (sıçrama mürekkebi) tekniği her gün pratikte mükemmelleştiriliyordu; bu, sonraki Ming Hanedanlığı'nda (1368-1644) çiçek ve kuş resminin refahının temelini attı.

Gelişen edebiyatçı resminin etkisi, titiz, gerçekçi ve muhteşem olma geleneğine uymayı sürdürürken sakin, zarif bir sanatsal anlayış üretmek için basit vuruşlar kullanmaya yönelen imparatorluk ressamlarının eserlerinde de izlenebilir.

Yuan Hanedanlığı'nın ünlü çiçek ve kuş ressamları arasında, her ikisi de daha sonraki dönemlerde geniş çapta taklit edilen Bian Lusheng ve Zhang Zhong da vardı.

Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)

00035.jpeg

Bian Lusheng
Yuan Hanedanı (1206-1368)
İpek üzeri renk
120×55cm

Yuan Hanedanlığı'ndan Bian Lusheng, çiçek ve kuşların yıkama boyamasında uzmandır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmemekle birlikte günümüze pek çok eseri ulaşmamıştır.

Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)

00036.jpeg

Lu Yan (Sazlıklardaki Yaban Kazları)

00037.jpeg

Lin Liang
Yuan Hanedanı (1206-1368)
Kağıt üzeri renkli
161×84cm

Lin Liang (1436-1487), Ming Hanedanlığı'nın orta dönemindeki imparatorluk sarayı ressamlarının temsili bir figürüdür. Çiçek ve kuş çiziminde iyi, çok çeşitli konuları tasvir ediyor. Bu resimde yabani kazları mürekkeple ve kabaca serbest fırça işçiliğiyle tasvir ederken, tipik tarzı olan çiçek ve bitkileri titizlikle çiziyor.

00038.jpeg

Ku He Xi Chi (Solmuş Lotus ve Su Kuşları)

00039.jpeg

Zhang Zhong
Yuan Hanedanı (1206-1368)
Kağıt üzerinde renkli
96,4×46cm

Yuan Hanedanlığı'ndan Zhang Zhong (1335-1368), çiçekleri, kuşları, bambuları ve dağ kayalarını basit, alışılmadık fırça işçiliğiyle tasvir etme konusunda ustadır. İzleyiciler böylece onun eserlerinde edebiyatçı resmin lezzetini bulabilirler. Hem hassas hem de serbest fırça işçiliğiyle karakterize edilen bu resim, son derece pürüzsüz ve güçlü bir sanat eseridir ve Qing Hanedanlığı'nın kraliyet deposu tarafından toplanmıştır.

00040.jpeg

Qiu Ye Shuang Qin Tu (Sonbahar Yaprakları ve İki Kuş)

00041.jpeg

Ressam bilinmiyor
Yuan Hanedanı (1206-1368)
İpek üzerine renk
22,8×22,6cm

İddiaya göre Ma Lin (13. yüzyıl) tarafından çizildi. Bir dalın üzerine tüneyen birkaç kuş, bu resimde basit bir kompozisyonla tasvir edilen kasvetli ve soğuk sonbahar sonu manzarasına biraz yaşam sevinci katıyor.

Jiu Que Xian Chun Tu (Baharın Gelişini Müjdeleyen Bir Kaplumbağa Güvercin)

00042.jpeg

Ressam bilinmiyor
Yuan Hanedanı (1206-1368)
Kağıt üzerinde renk
150.9×31.3cm

Ressam, kamelyaları, bambuları ve uçan bir kuşu, Shuang-gou tekniğiyle (önce eskizler yapmak, sonra konturu mürekkeple doldurmak) zengin, uyumlu renklerle resmediyor.

Jia Shang Ying Tu (Stanttaki Şahin)

00043.jpeg

İddiaya göre Xu Ze
Yuan Hanedanlığı (1206-1368)
İpek üzerine renk
54,2×98,1cm

Yuan Hanedanlığından Xu Ze tarafından çizildiği bildiriliyor. Xu, canlıya çok benzeyen şahini zengin, parlak renklerle, hassas vuruşlarla tasvir ediyor ve rafine becerisini tam olarak sergiliyor. Xu'nun doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor.

Yu Zao Tu (Balık ve Yosun)

00044.jpeg

Ressam bilinmiyor
Yuan Hanedanı (1206-1368)
Kağıt üzerinde renk
141,9×59,6cm

Ressam üç balığı, su mercimeği ve algleri canlı, doğru dokunuşlarla resmediyor.

Ku Mu Zhu Shi Tu (Solmuş Ağaçlar, Bambular ve Kayalar)

00045.jpeg

Zhao Mengfu
Yuan Hanedanı (1206-1368)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
763,5×32,9cm

Zhao Mengfu (1254-1322), Yuan Hanedanlığı'nın ünlü, çok etkili bir kaligraf ve ressamıdır; özellikle karakterleri, atları, manzaraları ve çiçekleri çizmede iyidir. Bir hattat olarak hem kaishu'sunun (normal yazı) hem de xing-shu'nun (çalışan yazı) eşsiz olduğu bildiriliyor. Zhao, bu parşömende güçlü bir edebiyatçı resim tadıyla taze, zarif bir sanatsal ortam yaratıyor.

Mo Mei Tu (Mürekkeplenmiş Erik Çiçekleri)

00046.jpeg

Wang Mian
Yuan Hanedanı (1206-1368)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
90,3×27,6cm

Wang Mian (1287-1359), Yuan Hanedanlığı'nın tanınmış bir şairi ve ressamıdır; özellikle mürekkepli erik, bambu ve dağ kayalarını çizmede başarılıdır. Bereketli yaprakları ve yayılan çiçekli dallarıyla çizdiği erik, kendine özgü bir çekiciliğe ve kendine özgü özelliklere sahiptir.

Zhu Shi Ji Qin Tu (Bambular, Kayalar ve Toplanan Kuşlar)

00047.jpeg

Wang Yuan
Yuan Hanedanı (1206-1368)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
137,7×59,6cm

Wang Yuan, Yuan Hanedanlığı'nın ünlü bir ressamıdır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Bir zamanlar Zhao Mengfu'nun vesayeti altında olan Wang, karakter çizimi ve manzara çiziminde başarılıdır ve mürekkepli çiçek ve kuş resimleri her yerde bilinmektedir.

00048.jpeg

Zhu Shi Tu (Bambular ve Kayalar)

00049.jpeg

Ressam bilinmiyor
Yuan Hanedanı (1206-1368)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
58×40cm

Basit kompozisyona sahip bu resim, solmuş ağaçların, bambuların ve dağ kayalarının kasvetli ve ıssız bir görüntüsünü sunuyor.

Tao Zhu Yuan Yang Tu (Şeftali Ağaçları, Bambular ve Mandarin Ördekler)

00050.jpeg

Ressam bilinmiyor
Yuan Hanedanı (1206-1368)
İpek üzerine renk
176,2×109,5cm

İddiaya göre Yuan Hanedanlığından Wang Yuan tarafından çizildi. Tamamen çiçek açmış şeftali ağaçları, yemyeşil ve yeşil bambular, dalda cıvıl cıvıl kuşlar, suda oynayan mandalina ördekleri; bu resim parşömeninin sınırlı alanında çok şey ifade ediliyor.

00051.jpeg

Ming Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri

Ming Hanedanlığı (1368-1644), Çin'in çiçek ve kuş resmi tarihinde geçmiş ile gelecek arasında bir bağlantı görevi gören önemli bir dönemdir. “Eskilere dönüş” öğretisini savunan dönemin sanatçıları, farklı ustalardan eğitim almış, çeşitli ekoller kurmuşlardır. Bunlar arasında Wu Okulu (çoğunlukla Suzhou'da ve yakın bölgede yaşayan ve Shen Zhou'nun temsili figür olduğu bölgede yaşayan ressamlardan oluşan), Dört Usta Ressam (yani, sanatın orta aşamasında yaşayan Shen Zhou, Wen Zhengming, Tang Yin ve Qiu Ying) vardı. Ming Hanedanlığı.Çalışmalarında, sakin bir yaşamın gelişmiş zevklerini ifade etmeyi amaçlayan sakin ve huzurlu bir atmosfer yarattılar), sözde "Güney Chen ve Kuzey Cui" (yani Chen Hongshou ve Cui Zizhong), Huating Okulu (adını ressam Dong Qichang'ın memleketi Huating'den almıştır. Bugünkü Şangay'daki Songjiang'da bulunmaktadır) ve Zhe Okulu (adını ressam Dai Jin'in evi olan Zhejiang Eyaletinden almıştır. Bu okulun sanatçıları tekniğe özel önem vermişler ve çeşitli sanatlar peşinde koşmuşlardır.) stiller).

Yukarıdaki okullara mensup üyelerin ezici çoğunluğu önemli çiçek ve kuş ressamlarıydı, aynı zamanda manzara resmi türü de gelişti.

Ayrıca edebiyatçı resim sanatı en güzel ifadesini Ming Hanedanlığı'nın son yıllarında çağdaşları tarafından mükemmel bir örnek olarak kabul edilen Dong Qichang'ın eserlerinde buldu.

Teknik olarak, yıkama boyamada xie-yi (serbest el fırça çalışması) becerisi mükemmelliğe ulaşmıştı. Hem Xu Wei hem de Chen Chun, xie-yi çiçek ve kuş resminde ustalardı. Bununla birlikte, xie-yi'nin aksine Chen Hongshou, nesneleri canlı ve doğru bir şekilde tasvir etmek için ince, hassas fırça darbeleri ve zengin renkler kullanarak kendine ait yeni bir yöntem yarattı, böylece hem görünüm hem de ruh bakımından benzerlik elde etmek mümkün oldu.

Geleneksel manzara, edebiyat ve çiçek ve kuş resimlerinin gelişmesiyle birlikte imparatorluk sarayı dekoratif resminin yeniden doğuşu yaşandı. O günlerde imparatorluk sarayında Wang Fu, Lin Liang, Xu Yang, Guo Chun, Lü Ji, Ding Yunpeng ve Bian Wenjin'in de aralarında bulunduğu bir galaksi sanatçı vardı. Nesilden nesile aktarılan çok sayıda bozulmaz sanat eseri yarattılar.

San You Bai Qin Tu('Üç Arkadaş' ve 100 Kuş)

00052.jpeg

Bian Wenjin
Ming Hanedanı (1368-1644)
İpek üzerine renk
78,1×52,2cm

Bian Wenjin, erken Ming Hanedanlığı döneminden kalma, ince fırça işçiliğiyle çiçek ve kuş resminde yetenekli ünlü bir ressamdır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Güney Song Hanedanlığı'nın imparatorluk sarayı dekoratif resim geleneğini sürdürerek, nesneleri zengin ve muhteşem renklerle güzel bir şekilde resmetti ve Ming Hanedanlığı'nın en iyi imparatorluk ressamı olarak ün kazandı. İmparator Yongle'nin (1413) 11. yılında yapılan bu resim parşömeni, kışın solmayan çam, bambu ve erikten oluşan "üç arkadaş"ın yanı sıra, farklı şekillerdeki 100 uğurlu, gerçeğe çok benzeyen kuşu tasvir ediyor. ressamın temsili eserlerinden biri olarak kabul edilmiştir.

00053.jpeg

Chun Hua San Xi (Bahar Çiçeği ve Üç Saksağan)

00054.jpeg

Bian Wenjin
Ming Hanedanı (1368-1644)
İpek üzerine renk
165,2×98,3cm

Resimde iki saksağan yerde birbirleriyle kavga ederken, bir bambu dalındaki kavgayı izleyen üçüncü saksağan her iki tarafı da destekliyor gibi görünüyor. Song Hanedanlığı'nın imparatorluk sarayı dekoratif resimlerinin zengin bir tadı vardır.

00055.jpeg

Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)

Zhou Zhimian
Ming Hanedanı (1368-1644)
İpek üzerine renk
87×36cm

Zhou Zhimian (yaklaşık 1521-1600), Ming Hanedanlığı'nın hem ince hem de serbest el fırça işi resimlerinde yetenekli, ünlü bir çiçek ve kuş ressamıdır. İmparator Wanli'nin 16. yılında (1588) yapılan bu resimde, hepsi farklı şekillerde olan ak balıkçıllar, ebegümeci çiçekleri, arılar ve yusufçuklar canlı bir şekilde tasvir ediliyor.

00056.jpeg

Li Shi Cong Hui Tu (Sametlerdeki Dik Kayalar ve Çiçekler)

00057.jpeg

Tang Yin
Ming Hanedanı (1368-1644)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
40×76cm

Ming Hanedanlığı'ndan Tang Yin (1470-1523) manzara, figür, çiçek ve kuş resimleriyle tanınmaktadır ve kaligrafi, resim, şiir ve deneme yazımına iyi derecede hakimdir. Çin tarihinin en seçkin ressamlarından biri olan, incelikli ve zevkli davranışlarıyla dikkat çeken Tang, “Güney Çin'in bir numaralı cesur genç bilim adamı” olduğunu iddia ediyordu. Kısa ve öz bir üslupla çizilmiş kayalar ve çiçeklerden oluşan bu resim parşömeni anlam yüklü.

Shu Cai (Sebze)

00058.jpeg

Shen Zhou
Ming Hanedanı (1368-1644)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
92,3×31,7cm

Changzhou'dan (Jiangsu Eyaletinin şimdiki Suzhou'su) Shen Zhou (1427-1509), Ming Hanedanlığı'nın ünlü bir kaligraf ve ressamıdır; mürekkeple manzara çizme ve yıkama ve serbest el fırça darbeleriyle çiçekleri, kuşları ve hayvanları tasvir etme konusunda iyidir. Bir sebze bile ressamın fırçasına layıktı ve sonra paha biçilmez bir şaheser haline geldi. Bu, sanatçının resimde mükemmelliğin zirvesine ulaştığının açık bir kanıtıdır.

Jiu Sheng Huan Yu (Yağmuru Çağıran Kaplumbağa Güvercini)

00059.jpeg

Shen Zhou
Ming Hanedanı (1368-1644)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
51,1×30,4cm

Sanatçı, tomurcuklanan bir dalın üzerinde durup yağmura seslenen bir kumruyu basit, hafif dokunuşlarla canlandırıyor.

Shui Xian La Mei (Nergisler ve Kış Tatlısı)

00060.jpeg

Qiu Ying
Ming Hanedanı (1368-1644)
İpek üzerine renk
47,5×25cm

Ming Hanedanlığı'ndan Qiu Ying (yaklaşık 1502-1552) figür, manzara, köşk, çiçek ve kuş çiziminde uzmandır. Onun resmi, zarif, zarif bir tarz ve parlak, muhteşem renklerle karakterize edilir.

Lan Zhu Tu (Orkide ve Bambu)

00061.jpeg

Wen Zhengming
Ming Hanedanı (1368-1644)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
40×76cm

Ressam, basit ama alışılmadık bir üslupla bu sanat eserinde zarif, yüce bir sanatsal ruh hali yaratıyor.

00062.jpeg

Hua Hui Cao Chong Tu (Çiçekler, Bitkiler ve Böcekler)

00063.jpeg

Chen Hongshou
Ming Hanedanı (1368-1644)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
65×35cm

Chen Hongshou (1593-1652), Ming Hanedanlığı'nın çiçek ve figür çiziminde başarılı olan usta bir ressamıdır. Resimleri hassas fırça darbeleri ve zengin renkleriyle dikkat çekiyor.

She Se Hua Hui (Renkli Çiçekler)

00064.jpeg

Chen Chun
Ming Hanedanı (1368-1644)
Kağıt üzeri renkli
188×96,9cm

Bu, gençliğinde bile rafine fırça işçiliği ve titiz tarzıyla ünlü olan Changzhou'dan (Jiangsu Eyaletinin şimdiki Wuxian İlçesi) Chen Chun'un (1493-1544) bir başyapıtıdır.

00065.jpeg

Qiu Lu Fu Rong (Sonbahar Ak Balıkçılları ve Hibiscus)

00066.jpeg

Lü Ji
Ming Hanedanı (1368-1644)
İpek üzerine renk
192,6×111,9cm

Bu resimde salkım söğüt, ak balıkçıllar, solmuş nilüfer yaprakları ve amber çiçeği çiçekleri güzel bir sonbahar manzarası oluşturuyor.

00067.jpeg

Song Niao Tu (Çam ve Kuşlar)

00068.jpeg

Wang Zhong
Ming Hanedanı (1368-1644)
İpek üzerine renk
143×77cm

xie-yi (serbest fırça çalışması), parlak renkler ve dengeli kompozisyonun birleşimiyle ayırt edilir . Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor.

00069.jpeg

Xian He (Turna)

00070.jpeg

Zhang Pingshan
Ming Hanedanı (1368-1644)
İpek üzerine renk
131×67cm

Zhang Pingshan'ın (1461-1537; veya 1464-1538) orijinal adı Zhang Lu'dur. Figür, manzara, kuş, hayvan ve çiçek çiziminde yeteneklidir.

00071.jpeg

Hua Niao Tu (Bir Çiçek ve Kuş Tablosu)

00072.jpeg

Zhang Chong
Ming Hanedanı (1368-1644)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
65×35cm

Jiangning'den (Jiangsu Eyaletinin şimdiki Nanjing'i) Zhang Chong (1502-1579), Ming Hanedanlığı'nın tanınmış bir ressamıdır; figürler, kuşlar ve çiçekler çizmede iyidir. Bu zarif çiçek ve kuş taslağı bir ustanın elini göstermektedir.

Qing Hanedanlığı'nın Çiçek ve Kuş Resimleri

Qing Hanedanlığı (1616-1911), çiçek ve kuş resimlerinin yaratımı açısından tam bir gelişme dönemiydi ve aynı zamanda önemli değişiklikler de yaşadı.

Her şeyden önce, ardı ardına gelen imparatorların teşviki ve katılımıyla, imparatorluk sarayı dekoratif resimleri o zamanlar çok revaçtaydı ve çok sayıda imparatorluk ressamının ortaya çıkmasına yol açmıştı: Jiang Tingxi, Lang Shih-ning (ya da Giuseppe Castiglione). ), sadece birkaçını saymak gerekirse. Jiang, Batı resim tekniğini tanıttı ve başkent Pekin'de heyecan yaratan "Jiang çiçek ve kuş resmi okulunu" kurdu. Castiglione, Qing imparatorluk sarayında görev yapan İtalyan bir ressamdı. İzleyiciler at, çiçek ve kuş resimlerinin önünde Çin ve Batı unsurlarının iyi bir kombinasyonunun izini sürebiliyor ve kendilerini tamamen yeni bir dünyada buluyorlar.

İkinci olarak, Ming Hanedanlığı öncüllerinin ardından, Qing Hanedanlığı'nın ilk dönemlerindeki edebiyatçı ressamlar yeni yollar açma konusunda cesur davrandılar ve çeşitli resim okulları kurdular. Çiçek ve kuş resminin büyük ustaları arasında “Dört Wang, Wu ve Yun” okuluna mensup Wang Hui ve Yun Shouping vardı (altı ünlü ressama atıfta bulunarak, yani Wang Shimin, Wang Jian, Wang Hui, Wang Yuanqi, Wu) Li ve Yun Shouping.İmparatorun tüm favorileri, titiz üsluplarıyla dikkat çekiyorlardı.Fakat onların eserlerinde zeka ve mizah eksikliği yok; “Dört Keşiş”ten Shi Tao ve Zhu Da (dört tanınmış keşiş ressamına atıfta bulunur, yani Shi Tao, Zhu Da, Shi Xi ve Jian-Jiang. Qing Hanedanlığı'nın ilk yıllarında yaşıyorlardı, çok bilgiliydiler) Şiir yazarlığı ve hat sanatında, resimleri güçlü, özgür bir üslupla ayırt ediliyordu.Dönemin siyasi durumuna ilişkin kişisel görüşlerini ifade etmek için resimlerine şiirler yazmaya alışıklardı; “Yangzhou'nun Sekiz Eksantrik”inden Jin Nong, Huang Shen, Wang Shishen, Li Shan, Zheng Xie ve Li Fangying (sekiz ressama atıfta bulunarak ——Zheng Xie, Luo Pin, Huang Shen, Li Fangying, Jin Nong, Li Shan , Wang Shishen ve Gao Xiang——İmparator Qianlong döneminde Jiangsu Eyaleti, Yangzhou'da resimlerini satan kişiler); Hua Yan, Bian Shoumin ve Gao Fenghan'ın yanı sıra. Onların çabaları sayesinde, edebiyatçı resim türü Qing Hanedanlığı'nın ortasında en parlak dönemini yaşadı ve sanat çevresi üzerinde muazzam bir etki yarattı. Jin Nong'un çizdiği erik çiçekleri ve Zheng Banqiao'nun (Zheng Xie'nin edebi adı) bambuları bugün bile büyük beğeni topladı.

Qing Hanedanlığı'nın orta ve sonlarında dört ressam (Ren Xiong, Ren Xun, Ren Yi ve Ren Yu) ön plana çıktı. Onlar aynı zamanda “Dört Ren” olarak da biliniyorlardı. Ren Yi özellikle mo-gu veya "kemiksiz" resim tekniğini (anahatsız ancak mürekkep ve renk yıkamasıyla elde edilen formlarla çizim) Yun Shouping'den miras aldı ve çiçek ve kuş resminin daha önce görülmemiş bir seviyeye ulaşmasını sağladı. .

Sonraki nesil çiçek ve kuş ressamları arasında Zhao Zhiqian, Xu-Gu ve Wu Changshuo vardı. Wu Changshuo'da özellikle önceki tüm resim teknikleri sentezlendi ve en yüksek gelişmeye getirildi. Hayatı geç Qing Hanedanlığı ve Çin Cumhuriyeti (1912-1949) dönemine yayılan Wu, kaligrafi, resim, şiir yazımı ve mühür oymacılığında uzmandı. Çiçek ve kuş resminde yeni bir çağ başlattı.

00073.jpeg

Hua Hui (Çiçekler)

00074.jpeg

Yun Shouping
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
116,5×54,2cm

Wujin'den (Jiangsu Eyaletinin şimdiki Changzhou'su) Yun Shouping (1633-1690), Qing Hanedanlığı'nın ünlü bir ressamıdır, manzara ve çiçek çizmede iyidir. Mo-gu veya “kemiksiz” resim tekniğini en yüksek noktasına ulaştırdı . Song Hanedanlığı ressamlarını taklit ederek, bu resimde zenginliği, ihtişamı ve uzun ömürlülüğü simgeleyen yaşlı bir ağaç, şakayık ve manolya çiçeklerini tasvir ediyor. Parşömen parlak renkleri, mükemmel kompozisyonu ve hassas fırça işçiliğiyle öne çıkıyor ve izleyicilere bir zevk hissi veriyor.

00075.jpeg

Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-I)

00076.jpeg

Yun Shouping
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
26,2×33,3cm

Sanatçının çiçek resimleri albümünden seçilen bu resim, nefis renkleri ve sınırsız fırça darbeleriyle öne çıkıyor.

Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-II)

00077.jpeg

Yun Shouping
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
26,2×33,3cm

Mo Gu Hua Hui Tu Ce (Eski Bir Çiçek Albümünün Taklidi-III)

00078.jpeg

Yun Shouping
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerine mürekkep ve yıkama
58×40cm

Ying Su Tu (Haşhaş Çiçekleri)

00079.jpeg

Liu Yu
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
71,9×39,9cm

Wuxian İlçesinden (Jiangsu Eyaletinin şimdiki Suzhou'su) Liu Yu, Qing Hanedanlığı'nın ünlü bir ressamıdır; figürler, manzaralar, ağaçlar, dağ kayaları, kuleler ve köşkler çizmede iyidir. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Hassas fırça işçiliğiyle yapılmış bu resim Qing imparatorluk sarayında saklanıyordu.

Ju Hua Tu (Krizantem)

00080.jpeg

Lang Shih-ning (Giuseppe Castiglione)
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
39,2×47cm

Lang Shih-ning (veya Giuseppe Castiglione, 1688-1766), bir İtalyan, Qing Hanedanlığı döneminde imparatorluk ressamı olarak görev yaptı. İmparator Kangxi'nin 54. yılında (1715) Çin'e geldi ve ardından İmparatorluk Sanat Akademisi'ne katılarak 50 yıllık resim kariyerine bu ülkede başladı. İmparator Yongzheng ve Qianlong döneminin önde gelen imparatorluk ressamlarından biri olan Castiglione, Batı resmi tekniği ile geleneksel Çin resminin tekniklerini başarıyla birleştirdi ve imparatorluk sarayı dekoratif resimlerinin yaratılmasında büyük bir etki yarattı. Figür, manzara, hayvan, çiçek ve kuş çizimlerinin yanı sıra yetenekli bir portre ressamı olan sanatçı, özellikle at resimleriyle tanınıyor. Bu krizantem resmi onun "Xian E Chang Chun Tu" ("Ölümsüz Kaliksin Sonsuz Yeşilliği: Çiçek Çalışmaları Albümü") adlı eserinden seçilmiştir.

Shao Yao Tu (Otsu Şakayık Çiçekleri)

00081.jpeg

Lang Shih-ning (Giuseppe Castiglione)
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
39,2×47cm

Bu, sanatçının “Xian E Chang Chun Tu” (“Ölümsüz Kaliksin Sonsuz Yeşilliği: Çiçek Çalışmaları Albümü”) adlı eserinden seçilmiştir.

Yu Mei Ren Hu Die Hua Tu (Mısır Haşhaş ve Saçaklı İris)

00082.jpeg

Lang Shih-ning (Giuseppe Castiglione) Qing Hanedanı (1616-1911) İpek üzerine renk 39,2×47cm

Bu, sanatçının “Xian E Chang Chun Tu” (“Ölümsüz Kaliksin Sonsuz Yeşilliği: Çiçek Çalışmaları Albümü”) adlı eserinden seçilmiştir.

Gu Hua Ji Sui Tu (Darı Çiçekleri ve Dikenler)

00083.jpeg

Lang Shih-ning (Giuseppe Castiglione)
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
39,2×47cm

Bu, sanatçının “Xian E Chang Chun Tu” (“Ölümsüz Kaliksin Sonsuz Yeşilliği: Çiçek Çalışmaları Albümü”) adlı eserinden seçilmiştir.

Jin Chun Tu (Bahar Sülünleri)

00084.jpeg

Lang Shih-ning (Giuseppe Castiglione)
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
68,1×121,7cm

Sanatçı, sülünleri Batı resmi tekniğiyle, dağ kayalarını, dereleri ve bitkileri ise geleneksel Çin resmi tekniğiyle resmediyor. Dolayısıyla bu, Çin ve Batı unsurlarının, güçlü bir Çin aromasına sahip genel tabloyla mükemmel bir birleşimidir.

00085.jpeg

Wu Tong Shuang Tu (Anka Ağacı ve Bir Çift Tavşan)

00086.jpeg

Leng Mei
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
175,9×95cm

Leng Mei, Qing Hanedanlığı'nın imparatorluk ressamıdır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Ünlü ressam Jiao Bingzhen'in öğrencisi olan Leng, figürler, güzel kadınlar, çiçekler ve kuşlar çizme konusunda yeteneklidir ve titiz, zarif ve dekoratif tarzıyla tanınır. İnce fırça işçiliğiyle çizilen ve zengin renkleriyle öne çıkan bu resimde bazı Batılı unsurların izini sürmek mümkün.

00087.jpeg

Mu Dan Shuang Shou Tu (Şakayık Çiçekleri ve Bir Çift Cennet Sinekkapan)

00088.jpeg

Yu Xing
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
174,4×97,6cm

Yu Xing (1692-1767), Qing Hanedanlığı'nın imparatorluk ressamıdır. Çiçek ve kuş ressamı Jiang Tingxi'nin öğrencisi olan kendisi, özellikle çiçek, kuş, böcek, balık, orkide, bambu, nergis ve kelebek çiziminde iyidir. Bazen Batı resim tekniğini kullanan sanatçının parlak renklere olan düşkünlüğü ile karakterize edilen tarzı, bu resim tomarında en iyi şekilde somutlaştırılmıştır.

00089.jpeg

Fu Rong Xi Shui Tu (Su Kenarındaki Hibiscus Çiçekleri)

00090.jpeg

Li Bingde
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
171,2×72,3cm

Wuxian İlçesinden (Jiangsu Eyaletinin şimdiki Suzhou'su) Li Bingde (1737-1807), Qing Hanedanlığı'nın imparatorluk ressamıdır. Ressam Zhang Zongcang'ın öğrencisi olan sanatçı, çiçekleri, tüyleri ve manzaraları zengin, parlak renklerle çizmede iyidir.

He Hua Tu (Lotus Çiçekleri)

00091.jpeg

Li Bingde
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzeri renkli
136×101,5cm

Bu çizimin önünde izleyiciler bir nilüfer havuzunun kokusunu alabiliyor gibi görünüyor.

Xie Sheng Shu Guo Tu (Sebzelerin Bir Taslağı)

00092.jpeg

Yuan Jiang
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
22×32cm

Yuan Jiang (1671-1746), İmparator Yongzheng (1678-1735) döneminde yaşayan ünlü bir imparatorluk ressamıdır. Manzarası, köşk resimleri ve narin, çiçekli tarzıyla tanınan sanatçı, "Qing Hanedanlığı'nın 1 numaralı ressamı" olarak ün kazandı. Bazen çiçekler ve kuşlar çiziyordu. Bu patlıcan ve barbunya fasulyesi taslağı cennet gibi bir lezzetle dolu.

Xue Jiao Shuang He Tu (Karla Kaplı Muz Ağacı ve Bir Çift Turna)

00093.jpeg

Yuan Yao
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
160×95cm

Yuan Jiang'ın yeğeni Yuan Yao (?-yaklaşık 1746), aynı zamanda Qing Hanedanlığı'nın imparatorluk ressamıdır. Manzara ve köşk resimleriyle tanınan sanatçı, zaman zaman çiçek ve kuş resimleri de yaptı. Bu eskiz, karda duran bir muz ağacını ve bir çift turnayı tasvir ediyor ve izleyicilere ferahlık hissi veriyor.

He Hua Tu (Lotus Çiçekleri)

00094.jpeg

Liu Shu
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
159,8×94,6cm

Liu Shu (1759-1816), İmparatorlar Qianlong ve Jiaqing döneminde yaşayan bir ressamdır. Zarif, ince fırça darbeleriyle manzara, çiçek ve kuş çizimlerinde başarılıdır. Bir yaz nilüfer göletinin bu taslağı “kemiksiz” teknikle tamamlanmıştır (yani taslak olmadan ancak mürekkep ve renk yıkamalarla elde edilen formlarla boyama). Sanatçı, “pislikten lekelenmeden çıkan” bazı nilüfer çiçeklerini açık mürekkeple tasvir ediyor.

Yu Tang Fu Gui Tu (Zenginlik ve Onur)

00095.jpeg

Yu Yuan
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
232,7×133,3cm

Yu Yuan, Qing Hanedanlığı'nın çiçek ve kuş ressamıdır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Eski insanları taklit ederek çiçek ve tüy çizme konusunda yeteneklidir. Bu resim, zenginliği ve onuru simgeleyen muhteşem bir kompozisyona sahip bir manolya ağacını, şakayık çiçeklerini ve tavus kuşlarını tasvir etmektedir.

San Ba Tu (Doğum Günü Kutlamaları Sunulur)

00096.jpeg

Zhao Zhiqian
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
165×66cm

Zhao Zhiqian (1829-1884), Qing Hanedanlığı'nın son yıllarında ünlü bir hattat, ressam ve mühür kesicidir. Özellikle serbest fırça darbeleriyle çiçek, sebze ve meyve çiziminde usta olan sanatçı, figür, manzara ve çiçek-kuş resimleriyle tanınıyor. Xu Wei, Zhu Da ve "Yangzhou'nun Sekiz Eksantrik" örneklerini takip ederek büyük bir kolaylıkla ve güçlü vuruşlarla resim yaptı. Sözde "Şangay Okulu"nun önemli bir ressamı, hem rafine hem de popüler zevklere uyacak şekilde zengin, parlak renklerde serbest el fırçalarıyla çiçek çizme konusunda benzersiz bir stil başlattı. Onun üslubunun daha sonraki çağların resim sanatı üzerinde büyük etkisi olmuştur.

Song He Yan Nian (Uzun Ömür İçin Çam Ağacı ve Turnalar)

00097.jpeg

Li Shan
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzeri renkli
173×91cm

Li Shan (1686-1760), Qing Hanedanlığı'nın ünlü bir ressamıdır. Bir zamanlar imparatorluk ressamıydı, daha sonra istifa etti ve resimlerini satarak geçimini sağlamak için Yangzhou'ya döndü. Serbest fırça darbeleriyle manzara, çiçek ve kuş çizimi yapma becerisine sahip olan sanatçı, daha sonraki çağların resminde büyük etki yaratmıştır. Bu sanat eseri, edebiyatçı resminin zengin lezzetini taşıyor; bu da sanatçının imparatorluk sarayı dekoratif resim geleneğinden tamamen kurtulduğunu ve kendine ait bir üslup oluşturduğunu gösteriyor.

Hua Hui Tu Ce (Çiçek Albümü-I)

00098.jpeg

Xiang Shengmo
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
31×23,8cm

Xiang Shengmo (1597-1658), Xiushui'dendir (Zhejiang Eyaletinin şimdiki Jiaxing'i). Çiçek albümünden seçilen bu resim, orkideleri doğru, canlı fırça darbeleri ve zengin renklerle tasvir ederek sanatçının benzersiz tarzını tam olarak ortaya koyuyor.

Hua Hui Tu Ce (Çiçek Albümü-II)

00099.jpeg

Xiang Shengmo
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
31×23,8cm

Hua Hui Tu (Çiçekler-I)

00100.jpeg

Zhao Zhiqian
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
22,4×31,5cm

Kuaiji'den (Zhejiang Eyaletinin şimdiki Shaoxing'i) Zhao Zhiqian (1829-1884), Qing Hanedanlığı'nın ünlü bir ressamıdır. Aynı zamanda hat sanatı ve mühür kesme konusunda da uzmandır. Çiçekleri zengin, parlak renklerde çizerek Batı resmine benzer bir etki yaratıyor.

Hua Hui Tu (Çiçekler-II)

00101.jpeg

Zhao Zhiqian
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
22,4×31,5cm

Gui Hua (Tatlı kokulu Osmanthus)

00102.jpeg

Jiang Tingxi
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
172,8×74,5cm

Nansha ve Yangsun tarzındaki saray ressamı Jiang Tingxi (1669-1732), aynı zamanda Xigu ve Emekli Akademik Qingtong gibi edebi adlarıyla da biliniyordu. Jiangsu Eyaleti, Changshu'dan Jiang, Qing Hanedanlığı'nda Büyük Bilgin olarak hizmet etti. Onun “Jiang Stili” olarak adlandırılan tarzda yaptığı çiçek ve kuş resimleri bir sanat hazinesidir. Günümüze ulaşan eserleri arasında “Bambular ve Kayalar”, “Çiçekler”, “Krizantem Ana” ve “Hasatı Kutlayan Dört Maskot” yer alıyor. İmparator Kangxi'nin yazıtları, zarif renkler ve hassas vuruşlarla çizilen bu resme değer katıyor.

00103.jpeg

Hua Guo Tu (Çiçekler ve Meyveler-I)

00104.jpeg

Zhou Xian
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
28,6×28cm

Xiushui'den (Zhejiang Eyaletinin şimdiki Jiaxing'i) Zhou Xian (1820-1875), çiçek çizmede iyi olan, Qing Hanedanlığı'nın son dönemlerine ait bir ressamdır. Bu su kabakları taslağı, ressam Ren Xiong'unkini anımsatan, serbest el ve hassas fırça işçiliğinin birleşimiyle karakterize edilen sanatçının tarzını gösteriyor.

Hua Guo Tu (Çiçekler ve Meyveler-II)

00105.jpeg

Zhou Xian
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
28,6×28cm

Serbest el fırça darbeleriyle çizilen bu sebze taslağı, güçlü, pastoral bir tada sahiptir.

Hua Hui (Çiçekler)

00106.jpeg

Wang Wu
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
104×38cm

Qing Hanedanlığı'nın başlarında yaşayan Wang Wu (1632-1690), çiçek ve kuş resimleriyle tanınan bir imparatorluk ressamıdır. Song ve Yuan hanedanlarının sanatçılarını taklit ederek, narin ve serbest fırça işçiliğinin birleşimiyle karakterize edilen kendine ait bir stil oluşturdu.

Hua Niao (Çiçekler ve Kuşlar)

00107.jpeg

Wang Wu
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
127,5×35cm

Bu çiçek ve kuş tablosu kraliyet ihtişamıyla doludur.

Ju (Krizantem)

00108.jpeg

Yun Bing
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzeri renkli
89×33cm

Ressamın doğum ve ölüm tarihleri bilinmemektedir. Bu krizantem parşömeni titiz, zarif fırça darbeleriyle çizilmiştir.

Hua Hui (Çiçekler)

00109.jpeg

Cixi
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
125,5×65cm

Cixi (1835-1908), İmparator Xianfeng'in en yüksek rütbeli cariyesiydi ve İmparator Tongzhi döneminde 40 yıldan fazla bir süre boyunca mahkemeyi bir perdenin arkasından (imparatoriçe naibinin bakanların görüş alanından gizlenmesi gerekiyordu) yönetti. ve Guangxu. Cixi'nin sonraki yıllarda kaligrafiye ve resme düşkün olduğu ve çoğunlukla başkaları tarafından yapılan eserlerini bakanlarına ödüllendirdiği söyleniyor. Şakayık çiçeklerinden oluşan bu resim oldukça dekoratiftir. Mükemmel işçiliğe sahip saksı ve sehpanın, devlete ait porselen fırınının ürünleri olduğu anlaşılıyor.

Shu Guo (Sebzeler ve Meyveler)

00110.jpeg

Lu Hui
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
330×33cm

Lu Hui (1851-1920), Qing Hanedanlığı'nın sonlarında “Şangay Okulu”nun önemli bir ressamıdır. Manzara, figür, çiçek, kuş, sebze ve meyve çiziminde iyidir. Nar, şeftali ve parmaklı ağaç kavunu tasvir eden bu resim, antik Çin'de tipik bir doğum günü hediyesidir.

Qiu Hua Qi Shi Tu (Sonbahar Çiçekleri ve Kaya)

00111.jpeg

Shen Shijie
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
70,8×79,2cm

Shen Shijie (19. yüzyılın ikinci yarısında yaşayan), İmparator Tongzhi döneminde imparatorluk ressamıdır. Figür ve çiçek resimleriyle dikkat çekiyor. Bu resim, hassas fırça işçiliği ve ustaca kompozisyonuyla öne çıkıyor.

Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-I)

00112.jpeg

Ren Xun
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
26,2×35,7cm

Zhejiang Eyaletinden Xiaoshan'dan Ren Xun (1835-1893) figürler, çiçekler ve tüyler çizmede iyidir. Ren Xun, Ren Xiong, Ren Yi ve Ren Yu ortaklaşa "Dört Ren" olarak adlandırıldı. Sanatçı, çiçek spreylerini “kemiksiz” teknikle (anahatsız, ancak mürekkep ve renk yıkamalarla elde edilen formlarla boyama) resmediyor. Uçan bir kırlangıç, başlangıçta hareketsiz olan tabloya canlılık katıyor. Kompozisyon gerçekten ustaca.

Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-II)

00113.jpeg

Ren Xun
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzerinde renkli
26,2×35,7cm

Resim, bir dalın üzerinde dinlenen bir kuşu canlı bir şekilde tasvir ediyor.

Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-I)

00114.jpeg

Ren Yi
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
160×58,5cm

Shanyin'den (Zhejiang Eyaletinin şimdiki Shaoxing'i) Ren Yi (1840-1896) figür, manzara, çiçek ve kuş çiziminde iyidir. Gençliğinde zaten geçici bir şöhretin tadını çıkarmıştı. Batı resminin tekniğini öğrenerek kendine ait güçlü ve özgür bir üslup oluşturdu.

Hua Niao Tu (Çiçekler ve Kuşlar-II)

00115.jpeg

Ren Yi
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
160×58,5cm

Bir öncekiyle karşılaştırıldığında, bu resmin kompozisyonu daha ustaca ve alışılmadık.

Hua Hui (Çiçekler)

00116.jpeg

Ma Jiatong
Qing Hanedanı (1616-1911)
İpek üzerine renk
33,5×173cm

Ma Jiatong ünlü bir çiçek ve kuş ressamıdır. Doğum ve ölüm tarihleri bilinmiyor. Manzara ve çiçek ve kuş resimleriyle tanınan sanatçı, bazen figür veya Buda portreleri de çizdi. Çoğunlukla bitkileri ve kuşları hem hassas hem de serbest fırça darbeleriyle çizdi.

Shu Hua He Bi Tu (Kaligrafi ve Resim Birleşimi-I)

00117.jpeg

Wu Changshuo
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzeri renkli
33×37cm

Wu Changshuo (1844-1927) tanınmış bir şair, hattat ve mühür kesicinin yanı sıra modern zamanların çiçek ve kuş usta ressamıdır. Wu'da edebiyatçı resminin önceki tüm teknikleri sentezlendi ve en yüksek gelişmeye getirildi. Serbest el fırça çalışmasıyla çizilen ve üzerinde sanatçının yazıtlarının yer aldığı bu otsu şakayık tablosu, Wu'nun sanatsal başarılarını tam olarak ortaya koyuyor.

Shu Hua He Bi Tu (Kaligrafi ve Resmin Birleşimi-II)

00118.jpeg

Wu Changshuo
Qing Hanedanı (1616-1911)
Kağıt üzeri renkli
33×37cm

Serbest el fırça darbeleriyle çizilen şakayık tablosu ve Tang Hanedanı'nın Leydi Yang'ını tasvir eden alıntılanan dizeler, birbirlerinin en iyi yönlerini ortaya çıkarıyor.

Yorumlar